همه‌چیز در مورد بازاریابی ویدیویی و انواع مدل‌های آن

رضا توکلی

رضا توکلی

نویسنده علاقه‌مند به داستان | سازنده فوربو

بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ یکی دیگر از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. در جدیدترین مقاله بخش تاکتیک بازاریابی با سایت فوربو دیجیتال مارکتینگ همراه باشید.

مقدمه؛ آینده بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی همین الان هم موضوع پرطرفدار و جذابی است. اما به‌زودی در آینده نزدیک بیشتر از این هم در مورد آن صحبت خواهد شد. زیرا همه پیش‌بینی‌ها حاکی بر این هستند که تا سال‌های آینده بیش از ۸۰ درصد حجم ترافیک اینترنت به ویدیوها اختصاص خواهد یافت.

این پیش‌بینی که از طریق رشد فعلی سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مثل یوتوب (YouTube) بدست آمده است. به ما می‌گوید که ممکن است که در آینده افراد کمتر مقالات متنی ما را مطالعه کنند. بلکه آن‌ها تمایل خواهند داشت که در کوتاه‌ترین زمان از طریق یک ویدیو با همه آن چیزی که نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.

همین امروز که در حال نگارش این مقاله هستم و شما آن را می‌خوانید، کاربران یوتوب بیش از ۸ میلیارد ویدیو تماشا کرده‌اند. در پرانتز باید گفت که منظور این نیست که هشت میلیارد ویدیو وجود دارد، بلکه مجموع بازدیدکننده‌های ویدیوها در یک روز به این عدد رسیده است. در ایران و در سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو آپارات هم -طبق آخرین آمارها- بیش از ۷.۵ میلیون بازدید روزانه برای ویدیوها ثبت می‌شود. این آمار امروز است و مطمئن باشید که فردا تغییر می‌کند.

میل کاربران به محتوا ویدیویی بیشتر شده است. در ضمن در این آمارها اسمی از رسانه‌های اجتماعی نبردیم. ویدیوهای اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک هم به‌نسبت به سایر محتوا منتشر شده در آن بازدیدکننده‌های زیادی دارند. با توجه به محدودیت اینستاگرام برای انتشار ویدیو، بسیاری خود را با زمان محدود ۱ دقیقه سازگار کرده‌اند. این برای سازندگان و تولیدکنندگان محتوا ویدیویی و هم بینندگان ویدیو بسیار خوب است. تولید کننده ویدیو تنها ۱ دقیقه ویدیو آماده می‌کند. و کاربر هم خیلی سریع در مدت‌زمان کم ویدیو را مشاهده می‌کند.

میل تماشا به تماشا فیلم و ویدیو در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث شده در سایر سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو، کاربران تمایل داشته باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به‌چیزی که می‌خواهند برسند. از همین رو کار تولیدکنندگان در نگاه اول -با توجه به مدت زمان تولید کم- شاید ساده باشد اما در مراحل بعدی تولید محتوا ویدیویی و بازاریابی ویدیویی باید به‌شدت تمرکز کنند. همه‌چیز جوانب را درنظر بگیرند و سریع‌ترین، بهترین و موثرترین راه‌ را برای ویدیو خود پیدا کنند.

با توجه به افزایش رشد تعداد کاربران رسانه‌ها اجتماعی و کاربران اینترنت، رشد بازدید ویدیو هم کامل محتمل است. و همان‌طور که تا امروز پیش‌رفته قطعا در آینده سرعت بیشتری هم به‌خود می‌گیرد. پس اگر همین امروز به‌فکر بازاریابی ویدیویی و تولید محتوا ویدیویی برای کسب و کار خود باشیم، کار اشتباهی نکرده‌ایم. در این مقاله سعی می‌کنم شما را از لحاظ تکنیکی با موضوع ویدیو مارکتینگ و مباحث مربوط به آن آشنا کنم. این تنها مقاله در خصوص این موضوع نخواهد بود و به‌زودی بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در ادامه مقاله همراه باشید.

بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) چیست؟

همه‌چیز در مورد بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) یا ویدیو مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. اهداف بازاریابی را دنبال می‌کند. قصد آن معرفی کسب و کار، برندسازی معرفی محصول، افزایش فروش و افزایش کاربران و… است در قالب محتوا ویدیویی.

بازاریابی ویدیویی از پس تولید محتوا می‌آید. در موضوع تولید محتوا برای کسب و کار اینترنتی به مدل تولید محتوا ویدیویی هم اشاره شده بود. شما در ابتدا باید به ابزار تولید محتوا مجهز شوید. یعنی بتوانید از لحاظ تکنیکی ویدیویی را آماده کنید. سپس به فکر اجرای تکنیک‌ها و استراتژی بازاریابی بر روی آن باشید.

فرقی هم نمی‌کند که محتوا ویدیویی تولید شده شما یک ضبط از صفحه‌نمایش شما باشد. یا یک ویدیو ضبط شما با دوربین در یک محیط استودیویی. هر دو از لحاظ تکنیکی ویدیو هستند و پسوند ویدویی آن‌ها یکسان است. و اگر به‌محتوا بپردازید، یعنی به آن چیزی که قصد دارید آن را از طریق ویدیو منتقل کنید، می‌توانید در هر دو موفق ظاهر شوید. در واقع می‌خواهم بگویم که ساختار اینکه شما چطور می‌خواهید ویدیو بسازید مهم نیست. اگر محتوا با کیفیت را ارائه دهید، می‌توانید رد هر ساختاری موفق باشید.

در پایان این بخش به یک نکته بی‌ربط قصد دارم اشاره کنم. در بسیاری از منابع از عبارت بازاریابی ویدئویی و به‌صورت کلی کلمه ویدئو استفاده شده است. اما در این مقاله از شیوه صحیح نگارش آن در زبان فارسی یعنی ویدیو تا انتها استفاده خواهم کرد.

اهمیت ویدیو مارکتینگ

مزایا بازاریابی ویدیویی

متن، متن -کلمه- است. اگر نمی‌دانستید ?

و فایل صوتی یا پادکست هم یک صدا. ولی ویدیو می‌تواند ترکیب این دو باشد. یعنی شما در ویدیو می‌توانید هم متن و محتوا خود را ارائه دهید. هم صدا داشته باشید و به‌راحتی آن را توضیح و شرح دهید. و هم از لحاظ بصری بیننده را همراه خود کنید. پس خود ویدیو به‌تنهایی مدیوم موثرتری نسبت به مقاله‌های متنی و محتوا صوتی است.

حالا که متوجه تاثیرگذاری -ساختاری- ویدیو شدیم، به اهمیت آن در بازاریابی می‌رسیم. در دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کنیم با استفاده از هر ابزار دیجیتال پیام و اهداف بازاریابی کسب و کار خود را انتقال دهیم و ویدیو هم امکانات بسیار زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

همراهی کاربر با برند

فرآیند ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی شما به‌شرطی که ویدیوها موثر تولید شده باشد، می‌تواند کاربران را با برند و کسب و کار شما همراه کند. یعنی در قالب برنامه تولید محتوا خود خیلی بهتر از متن می‌توانید کاربران را جذب کسب و کار خود کنید.

دسترسی ساده به ویدیو

همه‌چیز در مورد بازاریابی ویدیویی

یکی دیگر از اهمیت‌های بازاریابی ویدیو، دسترسی ساده به خود ویدیو است. با یک کلیک ویدیو پلی می‌شود! نه؟ ?

منظور سطح دسترسی به ویدیو است. شما در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید در حساب خود ویدیو مشاهده کنید. در یوتوب و آپارات بدون نیاز به حساب کاربری خیلی ساده و سریع می‌توانید ویدیوها را پخش کنید. و مشغول تماشا آن‌ها شوید. همچنین بخش‌های مربوط به ویدیوهای پیشنهادی باعث شده که کاربران خیلی ساده به ویدیوهای مشابه هم دسترسی داشته باشند.

کمک به تصمیم‌گیری برای خرید و ایجاد فروش

در بحث تبلیغ‌نویسی و آماده کردن صفحه فروش محصول هم می‌توان ردپای بازاریابی ویدیویی را دید. ویدیوها می‌توانند اعتماد کاربر را بیشتر از یک متن جلب کنند. همچنین اگر ویدیو به‌خوبی تولید شده باشد و از تکنیک‌های تبلیغ‌نویسی و ایجاد فروش در آن استفاده شده باشد. می‌تواند ببینده را سریع‌تر از متن تبدیل به مشتری کند.

با استفاده از بازاریابی ویدیویی می‌توانید مرحله‌‌ به مرحله محصول و یا خدمات خود را به کاربر معرفی کنید. زمان بیشتری برای ترغیب کاربر در ویدیوهای معرفی محصول دارید. همچنین استفاده از تکنیک‌هایی مثل ایجاد نیاز در کاربر و سپس ارائه پیشنهاد برای خرید، در ویدیو می‌تواند کاربران را بهتر از متن ترغیب به خرید و استفاده محصولات شما کند.

بالا بردن نرخ تبدیل

مشابه مورد قبل، با ساخت و تولید ویدیو به‌منظور بازاریابی ویدیویی می‌توانید نرخ تبدیل (Conversion Rate) سایت خود را بالا ببرید. در صفحه‌های فرود (Landing Pages) سایت خود و حتی در مقالات می‌توانید از ویدیوهای هدفمندی استفاده کنید. که منجر به یک اکشن -کار- شوند. در خصوص این اکشن‌ها می‌توانید مقاله بازاریابی فراخوان عمل را مطالعه کنید. یکی از ابزارهایی که می‌توانید نرخ تبدیل را در بازاریابی فراخوان عمل بالا ببرید، استفاده از ویدیو است.

در یک صفحه فرود که برای مثال برای دانلود یک کتاب درنظر گرفته شده است. می‌توانید یک ویدیو کوتاهی را در خصوص ویژگی‌های کتاب ضبط و آماده کنید. و از کاربران بخواهید که به‌جای مطالعه چندین خط متن، این ویدیو را پخش کنند. در ویدیو می‌توانید به‌زبان ساده‌تر و همچنین سریع‌تر محتوای خود را به کاربر منتقل کنید. و از آن دعوت کنید که کتاب شما را دانلود کند. همانند اعتماد سازی در بخش فروش، برای بالا بردن نرخ تبدیل هم ویدیو و ویدیو مارکتینک می‌تواند یک گزینه موثر برای کسب و کار اینترنتی شما باشد.

 

انواع مدل‌های ویدیو برای بازاریابی ویدیویی

در ادامه مدل‌های مرسومی که در بازاریابی ویدیویی از آن‌ها استفاده می‌شود را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با توجه به نیاز و پتانسیل کسب و کار خود از مدل‌های بازاریابی ویدیویی زیر استفاده کنید.

یک) برندسازی

با اینکه هدف نهایی این مدل از بازاریابی هم باید به برندسازی ختم شود اما با روکیرد برندسازی ویدیو تولید کردن هم خوش یک مدل ویدیو مارکتینگ به‌حساب می‌آید. ساخت ویدیوها و تیزرهایی که به معرفی برند شما به‌منظور آگاهی از برند (Brand Awareness) ساخته می‌شوند در این دسته قرار می‌گیرند.

شما در کمپین‌های تبلیغات خود می‌توانید از ویدیو مارکتینگ با رویکرد برندسازی استفاده کنید. پیام، شعار و چیزی که قصد دارید آن را به سمع و نظر و مخاطبان برسانید، همه در یک ویدیو جا می‌شود. در ویدیوهای مربوط به برند نباید مشابه تبلیغ عمل کنید و خودتان را به‌عنوان بهترین و اولین و… معرفی کنید.

بلکه باید به‌گونه‌ای خدمات خود را معرفی کنید در قالب مجموعه‌ای که برند شما است. خود معرفی خدمات یک مدل بازاریابی ویدیویی است که در مورد به آن می‌پردازیم. اما در این بخش می‌توانید از شاکله‌ی کلی خدمات و محصولات خود در ویدیو استفاده کنید. و در نهایت خود را به‌عنوان ارائه‌دهنده آن‌ها معرفی کنید.

برای اینکه ویدیو شما رنگ و بوی تبلیغاتی به‌خود نگیرد، لازم است که از عناصر خلاقانه در آن استفاده کنید. ویدیوهای خلاقانه با لحنی دوستانه می‌توانند بهترین نتیجه را برای شما به‌همراه داشته باشند. همچنین توصیه می‌شود که در این دست ویدیوها بر روی مزیت رقابتی خود نیز مانور دهید.

دو) معرفی خدمات

دسته‌ای دیگر از محتوای بازاریابی ویدیویی مربوط به معرفی خدمات، سرویس‌ها و محصولات است. کسب و کار شما بالاخره چیزی برای ارائه دارد. چه چیزی را ارائه می‌دهید. همان را به‌صورت ویدیو یا ویدیوهایی خیلی سریع به کاربران منتقل کنید. برای مثال یک سایت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب می‌تواند در صفحه پنل‌های سرور مجازی خود یک ویدیو تهیه کند. و در آن از ویژگی‌های سرویس‌های خود بگوید. آن‌ها را به‌صورت کامل -اما نه خیلی تخصصی و فنی- شرح دهد.

این ویدیو می‌تواند کاربر را نسبت به خدمات شما آگاه کند. سپس می‌توانید پس از آگاه‌سازی به آن پیشنهاد برای خرید و استفاده از سرویس‌ها بدهید. به این شکل کاربری که شاید اصلا نداند سرور مجازی چیست و حوصله نداشته باشد که چندین هزار کلمه در مقالات سطح وب مطالعه کند، خیلی سریع آگاه شود. چه کسی آن را آگاه کرد؟ ویدیو شما و به بیان دیگر کسب و کار شما. حال اگر شما با یک پیشنهاد و تکنیک مناسب -نه به‌صورت تبلیغ مستقیم (بازاریابی مستقیم)- به آن پیشنهاد خرید دهید. شانس بالایی در جذب آن کاربر و تبدیل آن به مشتری خواهید داشت.

سه) آموزش استفاده

ویدیوهای آموزش استفاده از سرویس و خدمات (Tutorial Videos) مدل دیگری از بازاریابی ویدیویی هستند. در این ویدیوها که اهمیت کمتری نسبت به مدل‌های معرفی شده دیگر دارند، می‌توانید نحوه کار با سرویس و سایت خود را آموزش دهید.

با اینکه همه مدل کسب و کار در فضای آنلاین می‌توانند از این حالت استفاده کنند. اما سایت و سرویس‌هایی که نحوه انتخاب و تصمیم‌گیری برای خرید و سپس ثبت سفارش شاید کمی سخت به‌نظر برسد، لازم است که از این ویدیوها استفاده کنند. ویدیوهای آموزش استفاده به کاربر یک حس اطمینان می‌دهند. شما نحوه کار با سایت را به او آموزش داده‌اید. این حرکت می‌تواند به‌عنوان یک قدم ابتدایی در جذب کاربر به مشتری برای کسب و کار شما باشد.

چهار) ویدیوهای آموزشی

مدل پیشنهادی و توصیه شده برای ورود به بازاریابی ویدیویی تمرکز بر روی تولید محتوا آموزشی است. ویدیوهای آموزشی بهترین نتیجه را می‌توانند برای کسب و کار شما داشته باشند. کسب و کار شما می‌تواند به‌عنوان یک مرجع در ذهن کاربر ثبت شود. شما سایت و کسب و کاری هستید که در یک حوزه آموزشی خاص، اطلاعات کاملی را در قالب ویدیو‌ به آن داده‌اید.

ویدیوهای آموزشی همچنین کاربر را با سایت و کسب و کار اینترنتی شما همراه می‌کند. مخصوصا اگر در یک سری ویدیوهای آموزشی سریالی -پشت سر هم- به یک موضوع خاص بپردازید. و با فاصله زمانی مشخص قسمت‌های جدید را منتشر کنید. این دسته از بازاریابی ویدویی می‌تواند تاثیر مستقیمی هم بر روی ایجاد فروش برای شما داشته باشد. به صورت غیر مستقیم.

فرض کنید در همان سایت خدمات میزبانی وب، در بخش آموزشی، آن‌ها مشغول تولید محتوا آموزشی در مورد راه‌اندازی سایت اینترنتی باشند. در قالب چندین قسمت می‌آیند و مورد راه‌اندازی و تکنیک‌های آن اطلاعاتی را به شما می‌دهند. توجه داشته باشید که همه این موارد تا اینجا به‌صورت رایگان است. مثلا سایت مورد نظر ما در قالب ۵ قسمت همه اطلاعات را در خصوص راه‌اندازی سایت به کاربر می‌دهد. کاربر از ابتدا با ویدیوها همراه می‌شود و همه را مشاهده می‌کند.

حال یک پیشنهاد برای خرید و استفاده از سرویس‌های آن سایت خدمات میزبانی، در انتهای ویدیو نهایی می‌توانید مانند یک فراخوان عمل (Call to Action) بسیار موثر ظاهر شود. به این صورت کاربران با آموزش‌های رایگان شما که در برنامه‌ریزی ویدیو مارکتینگ شما بوده، جذب می‌شوند و در نهایت با یک پیشنهاد شانس تبدیل آن‌ها به مشتری افزایش پیدا می‌کند.

در هر حوزه‌ای که در حال فعالیت هستید به‌فکر تولید محتوایی از این دست کنید. محتوا ویدیویی رایگان به‌صورت سریالی که هدف‌شان همراه کردن کاربران و سپس ارائه پیشنهاد به آن‌ها برای تبدیل شدن به مشتری است. کیفیت و نحوه آموزش و یا به‌بیان کلی‌تر ارزشی که شما در ویدیوهای خود ایجاد می‌کنید، ملاک تبدیل شدن یا نشدن کاربران به مشتری است.

پنج) گفتگو و مصاحبه

در راستای همراه کردن کاربر با کسب و کار و سایت شما، برگزاری پنل‌های گفتگو و مصاحبه با کارشناسان می‌تواند بسیار در این مورد موثر باشد. البته این کاملا بستگی به پتانسیل کسب و کار و موضوع فعالیت شما دارد. و نمی‌توان آن را برای همه توصیه کرد. اما این مدل ویدیوها هم در دسته مدل‌های بازاریابی ویدیویی قرار می‌گیرند.

کسب و کارهایی که توان برگزاری همایش و مراسم‌های دوره‌ای هستند، همیشه به‌فکر پنل‌های گفتگو هستند. و می‌توان پنل‌های مختلفی را در آن‌ها مشاهده کرد. فیلم‌برداری و پخش ویدیوهای مربوط به بحث و تبادل نظر افراد برای کاربران و علاقه‌مندان به آن موضوع، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

شش) پخش زنده

درست در ادامه مورد قبل، همین پنل گفتگو می‌تواند به‌صورت زنده هم در سایت و همچمین رسانه‌های اجتماعی شما ماننند اینستاگرام پخش شود. با اضافه شدن قابلیت پخش زنده به اینستاگرام، بسیاری از افراد به دیدن این دست ویدیوها در اینترنت عادت کرده‌اند. همچنین سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو آپارات هم به‌شما امکان پخش زنده ویدیو را می‌دهد.

در بازاریابی ویدیویی خود می‌توانید هر از چند گاهی برنامه‌های زنده مختلفی را اجرا کنید. همه این موارد در راستای همراه کردن کاربر هستند. در ویدیو مارکتینگ می‌توانید از جذابیت‌های این مدیوم استفاده کنید تا کاربر با شما همراه شود. فقط همیشه به این مورد توجه داشته باشید که نباید به‌صورت مستقیم و مشابه یک تبلیغ، محصول و خدمات خود را به‌کاربر معرفی کنید.

آموزش بازاریابی ویدیویی

تولید محتوا ویدیویی

در این بخش به‌صورت عملی قصد داریم مراحل شروع بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ را بررسی کنیم. در بخش پایانی مقاله همراه باشید.

برای شروع بازاریابی ویدیویی چکار کنیم؟

تعیین مدل تولید محتوا ویدیویی

در اولین مرحله لازم است که مدل تولید محتوا ویدیویی خود را مشخص کنید. در بخش قبلی مقاله ۶ مدل ویدیو مرسوم که در موضوع بازاریابی ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی کنیم. لازم نیست که شما فقط یکی را انتخاب کنید. بلکه می‌توانید در بازه‌های زمانی متفاوت نمونه‌های مختلفی را آزمایش کنید و نتیجه آن‌ها را اندازه‌گیری کنید.

اما برای شروع مدل پیشنهادی قطعا مدل تولید ویدیوهای آموزشی است. آموزش شما می‌تواند تبدیل به یک محتوا ارزشمند بدون تاریخ انتضا باشد. و برای همیشه در اینترنت باقی بماند. در ویدیوهای آموزشی بهتر می‌توانید کاربر را همراه کنید و به اهداف خود برسید.

هدف‌گذاری

در مرحله دوم باید هدف‌ خود را مشخص کنید. در مقاله برنامه‌ریزی کسب و کار نیم‌نگاهی به موضوع هدف‌گذاری کرده‌ایم که می‌توانید در صورت تمایل آن را مطالعه کنید. اما هدف‌گذاری در ویدیو مارکتینگ باید مربوط به چیزی باشد که شما می‌خواهید از آن دریافت کنید.

با ویدیو مارکتینگ قصد دارید کاربر جذب کنید؟ قصد دارید فروش خود را افزیش دهید؟ چکار می‌خواهید کنید؟ این‌ها باید سوالاتی باشد که می‌توانید از خود بپرسید. تفاوت آن‌ها در نحوه پیشنهاد دادن و معرفی خدمات در ویدیوهای شما است. شما با شناسایی هدف‌های اصلی بهتر می‌توانید ویدیو خود را به‌سمتی هدایت کنید که پیشنهاد شما در آن موثر واقع شود.

ضبط ویدیو

در مبحث بازاریابی ویدیویی یک بخش بزرگ و مهم به‌نام ضبط ویدیو وجود دارد. که در این مقاله قصد نداریم به آن بپردازیم. این یک موضوع کاملا تکینیکی است که از جنس سایر بخش‌های این مقاله نیست. اما حتما در قالب یک مقاله جداگانه به این مورد هم در سایت فوربو خواهیم پرداخت. در این پاراگراف تنها مدل‌هایی که می‌توانید ویدیو را ضبط کنید را خیلی کوتاه معرفی می‌کنیم.

اولین و ساده‌ترین را ضبط صفحه‌نمایش مانیتور شما است. اگر در ابتدای راه‌ هستید، اگر امکانات کافی برای ضبط و فیلم‌برداری ندارید و یا اصلا محتوا شما نیازی به این چیزها ندارد. می‌توانید خیلی ساده با استفاده از نرم‌افزارهای ضبط صفحه‌نمایش، اطلاعات خود را از این طریق به کاربر منتقل کنید. صحبت کردن بر روی اسلایدهای پاورپوینت و صفحه‌های مرورگر از مرسوم‌ترین حالت‌های ضبط این مدل ویدیو است.

همچنین می‌توانید یک محیط برای ضبط ویدیو آماده کنید. وضعیت نور را چک کنید. دوربین را بر روی پایه قرار دهید. میکروفون را آماده کنید و حتی پشت پرده سبز قرار بگیرید. جلوی دوربین ایستاده محتوای خود را ارائه دهید. این هم یک مدل دیگر است. جادی میرمیرانی در صفحه ویرگول خود یادداشتی نوشته در خصوص محیط ضبط ویدیوهای خود نوشته است که می‌توانید از طریق این لینک در صورت تمایل آن را مطالعه کنید.

همه‌چیز در مورد بازاریابی ویدیویی

پخش ویدیو

مرحله نهایی که اتفاقا مرحله مهم و سرنوشت‌سازی! هم هست، پخش ویدیو است. ویدیو شما باید دیده شود. طبیعتا اولین منبع انتشار ویدیو سایت شما است. شما در صفحه‌ای که قصد دارید می‌توانید ویدیو خود را نمایش دهید. اما برای بیشتر دیده شدن می‌توانید از سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو استفاده کنید.

یوتوب و آپارات دو سرویس مفید برای شما هستند. ویدیوهای خود را حتما در این دو سرویس آپلود کنید. عنوان مناسب و جذابی را برای آن انتخاب کنید. در توضیحات ویدیو، خیلی مختصر توضیح دهید که قرار است کاربر چه چیزی را مشاهده کنید. در یوتوب همچنین می‌توانید لینک سایت خود را در توضیحات ویدیو قرار دهید.

پس از سرویس‌های اشتراک‌گذاری، رسانه‌های اجتماعی هم می‌توانند جای مناسبی برای شما باشند. اگر ویدیو شما محتوا جذابی داشته باشد در این رسانه‌ها شانس وایرال شدن دارد. یعنی درست مشابه یک محتوا ویروسی در بازاریابی ویروسی می‌تواند مصداق داشته باشد. پس روی کیفیت و جذابیت ویدیو وقت بگذارید.

پایان مقاله همه‌چیز در مورد بازاریابی ویدیویی

به پایان مقاله بازاریابی ویدیویی در سایت فوربو رسیدیم. امیدوارم که توانسته باشم دید کلی نسبت به این تعریف در تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال داده باشم. در صورتی که سوالی در خصوص این مقاله داشتید، می‌تونید اون رو از طریق قسمت نظرات ارسال کنید. حتما به سوال شما پاسخ خواهم داد. ممنون از همراهی شما.

 

[megadesc]

حامی این مقاله سایت فوربو شوید

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود، می‌توانید با انتخاب یکی از آیتم‌های زیر، به‌صورت کاملا اختیاری از فوربو حمایت کنید.

۲ هزار تومان | ۵ هزار تومان | مبلغ دلخواه

یا ما را در رسانه‌های زیر دنبال کنید

اینستاگرام | توییتر | تلگرام

[/megadesc]
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا
مینا
4 سال قبل

ممنون از مقالات خوبتون
میشه راجع به هاست های ویدیویی و کلا روش های آپلود ویدیو در سایت خودمون (بجز سرویس های اشتراکی رایگان مثل آپارات) هم مقاله یا پادکستی بسازید؟
با تشکر